• ul. Dworcowa 29, 88-400 Żnin
  • (52) 30 30 350
  • SKLEP: Pon-Pt: 7:30-17:00 | Sob 8:00-13:00
  • Serwis / sprzedaż stali, sprzedaż paszy Pn - Pt 7.30 - 16.00 | Sob 8:00 - 13:00

    WARTO PRZECZYTAĆ

    PROW 2014-2020 Rozwój przedsiębiorczości - rozwój usług związanych z rolnictwem i leśnictwem: sprawdź czy możesz złożyć wniosek o płatność końcową

    14 października 2025 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi dotyczące pomocy na operacje typu „Rozwój przedsiębiorczości – rozwój usług związanych z rolnictwem i leśnictwem” finansowane z PROW 2014 – 2020, które wprowadza korzystne zmiany.

    Beneficjenci, którym upłynął termin na złożenie wniosku o płatność końcową, będą mogli go złożyć pod warunkiem, że umowa o przyznaniu pomocy nie została rozwiązana. ARiMR wyśle takim beneficjentom stosowne wezwania. Jeżeli wniosek o płatność końcową zostanie dostarczony w ciągu 14 dni od doręczenia wezwania, wówczas będzie traktowany jako złożony w terminie. Ponadto wnioski o płatność końcową złożone po terminach maksymalnych, lecz przed dniem wejścia w życie przepisów znowelizowanego rozporządzenia (czyli 14 października 2025 r.), będą traktowane jako dokumenty złożone w terminie. Takie wnioski będą podlegały dalszej ocenie, a beneficjenci będą mieli możliwość uzupełnienia braków na jednokrotne wezwanie do ich usunięcia.

    Także beneficjenci, którym ARiMR odmówiła wypłaty pomocy z powodu niespełnienia warunków, będą mieli szansę na jej otrzymanie. Dotyczy to sytuacji, w których umowa o przyznaniu pomocy nie została rozwiązana. W takim przypadku po odebraniu wezwania z ARiMR, beneficjent będzie miał możliwość uzupełnienia złożonego wcześniej wniosku o płatność końcową o dokumenty poświadczające spełnienie warunków do jej otrzymania. Uznawane będą dokumenty wystawione przed ostatnim dniem terminu na uzupełnienie wniosku o płatność wynikającym z wezwania Agencji. Jeżeli beneficjent nie odpowie na wezwanie Agencji, wówczas odmowa wypłaty pomocy pozostaje w mocy.

    Dodatkowo, w odniesieniu do wniosków do których beneficjenci odpowiedzą na powyższe wezwane, będzie możliwość zastosowania trybu jednego wezwania do wyjaśnienia faktów istotnych dla rozstrzygnięcia sprawy lub przedstawienia dowodów na ich potwierdzenie. Trzeba to będzie zrobić w terminie 14 dni. W przypadku gdy beneficjent odpowie po terminie określonym w wezwaniu lub w ogóle nie odpowie, wówczas badanie spełnienia warunków wypłaty pomocy odbędzie się w oparciu o dokumenty, które ARiMR posiada. Na tej podstawie podejmowana będzie decyzja o wypłacie środków lub odmowie ich przekazania.

    Zachęcamy do terminowego odbioru kierowanych przez ARiMR wezwań i niezwłocznego uzupełniania dokumentacji. Dzięki temu będzie można sfinansować zrealizowane inwestycje.

    Materiały

    Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 7 października 2025 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Rozwój przedsiębiorczości – rozwój usług związanych z rolnictwem i leśnictwem” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w tworzenie i rozwój działalności pozarolniczej” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020.
    rozporządzenie​_6​_4.pdf 0.16MB

    Żródło: gov.pl

    Zdjęcia: AdobeStock

     

     

    Oddziały

    BARCIN
    ul. Kasztanowa 4
    tel. (52) 38 33 641
    tel. kom.: 511 457 109

    ŚRODKI OCHRONY ROŚLIN / ŻNIN
    ul. Dworcowa 25
    tel. kom.: 694 383 177
    tel. kom.: 668 319 615

    SĘPÓLNO KRAJEŃSKIE
    ul. Kościuszki 15
    tel. kom.: 601 900 523
    tel. kom.: 798 806 219

    Oddziały

    FLANTROWO 2
    tel. kom.: 783 296 780
    tel. kom.: 798 806 234

    WAŁCZ
    ul. Bydgoska 74
    tel. (67) 387 18 80
    tel. kom.: 661 011 209

    HUTA
    ul. Poznańska 15
    64-708 Huta
    tel. kom.: 572 352 722

    Uwaga! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

    Zrozumiałem
    © 2024 INTER-VAX sp. z o.o. All Rights Reserved.

    INTER-VAX spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Żninie, ul. Dworcowa 29, 88-400 Żnin, REGON: 091276553, NIP: 5621004712, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000962013. Kapitał zakładowy: 1 616 000 zł

    Podane na stronie internetowej ceny mogą ulec zmianie i nie są oferta handlowa w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego.

    Polityka prywatności | Polityka cookies